Hoe blijf je nieuwe content voor je website schrijven?
Nieuwe en interessante content creëren voor uw website kan een uitdaging zijn, vooral als u al een tijdje schrijft. Het is gemakkelijk om het gevoel te hebben dat je alles al gezegd hebt en niets meer toe te voegen hebt. Maar laat de angst om geen ideeën meer te hebben u er niet van weerhouden nieuwe content te schrijven. Er zijn veel manieren om frisse en boeiende content voor uw website te blijven creëren. Of u nu een nieuwe of ervaren schrijver bent, deze tips zullen u helpen uw website up-to-date te houden met verse content waar uw lezers van zullen genieten.
Brainstormen van ideeën voor content
Als je worstelt met ideeën voor nieuwe content, is het belangrijk een stap terug te doen en na te gaan waarin je lezers geïnteresseerd zijn. En de beste manier om dat te doen is het hun te vragen. Enquêtes, polls en open vragen kunnen u helpen inzicht te krijgen in welke onderwerpen het belangrijkst zijn voor uw lezers. Deze kunnen worden gehost op uw site of via een enquêtetool zoals SurveyMonkey. Het bedenken en maken van content kunt u ook uitbesteden aan Crossphase. Dan bent u helemaal voorzien van nieuwe content op een regelmatige basis.
U kunt ook sociale media gebruiken om informeel onderzoek te doen en uw volgers te vragen waarover zij graag willen lezen. Identificeer gemeenschappelijke thema’s in uw feedback en gebruik die onderwerpen als inspiratie voor nieuwe content. Hoewel de interesses van lezers belangrijk zijn, moet je ze niet je hele contentstrategie laten dicteren. Naast feedback moet u bij het bedenken van ideeën voor nieuwe artikelen ook rekening houden met het doel van uw site, de stem van uw merk en uw redactionele kalender.
Maak gebruik van feedback van klanten
U kunt feedback van klanten gebruiken als inspiratie voor content voor uw website. Bekijk de beoordelingen die uw klanten op uw website en sociale mediakanalen hebben achtergelaten. Deze kunnen u op ideeën brengen voor nieuwe artikelen en onderwerpen. U kunt beoordelingen op uw website gebruiken om nuttige gidsen op te stellen over veelvoorkomende vragen of problemen van klanten.
Deze worden “FAQ’s” (Frequently Asked Questions) genoemd. FAQ’s kunnen uw lezers helpen uw producten of diensten beter te begrijpen, terwijl u ook de gelegenheid krijgt om opmerkelijke voordelen te benadrukken. U kunt recensies ook gebruiken om vergelijkingsgidsen of best-of-lijsten te maken. U kunt bijvoorbeeld een gids met de beste bedkussens maken op basis van klantbeoordelingen van verschillende soorten kussens.
Hergebruik content
Afhankelijk van uw branche en hoe lang u al blogt, hebt u misschien in het verleden succesvolle artikelen geschreven die nu nog steeds relevant zijn. Zoek op uw website naar artikelen die geschikt zijn om opnieuw te plaatsen en voeg ze toe aan uw contentkalender. U kunt ook overwegen uw content opnieuw te gebruiken door er een blogserie, podcast of ebook van te maken. Je kunt content ook hergebruiken door oude artikelen opnieuw te publiceren op een ander kanaal. Je zou bijvoorbeeld oude blogberichten op je Facebook-pagina kunnen publiceren om een breder publiek te bereiken. Herpubliceerde content kan je helpen je website fris te houden zonder dat je elke week nieuwe artikelen hoeft te schrijven.
Gebruik actuele gebeurtenissen
U kunt content schrijven rond actuele gebeurtenissen, zoals opmerkelijke sterfgevallen, politieke gebeurtenissen en nieuwe ontdekkingen. Dit soort content is actueel en kan u helpen relevant te blijven. Dit kan vooral nuttig zijn als je je content wilt richten op een specifieke gebeurtenis, maar geen ideeën hebt over wat je moet schrijven. Als u zich bijvoorbeeld wilt richten op een evenement als de Dag van de Aarde, kunt u schrijven over manieren om milieuvriendelijker te zijn. Houd in gedachten dat nieuwswaardige gebeurtenissen meestal een korte levensduur hebben. Als je een artikel schrijft op basis van een actuele gebeurtenis, zorg er dan voor dat je het snel publiceert en regelmatig bijwerkt. Zo blijft het artikel langer relevant.
Maak gebruik van door gebruikers gegenereerde content
Door gebruikers gegenereerde content (User Generated Content) verwijst naar alle content die uw lezers creëren en delen op uw website. Dit kan zijn in de vorm van recensies, opmerkingen, foto’s, video’s of berichten op sociale media. UGC kan u helpen een breder publiek aan te trekken en uw lezers aanmoedigen om merkambassadeurs te worden. Dit zal u helpen een sterke online gemeenschap op te bouwen en uw websiteverkeer te verhogen. UGC kan ook worden hergebruikt en gebruikt in andere contentformaten, zoals blogberichten, berichten op sociale media, webinars of podcasts. Om uw lezers aan te moedigen UGC te maken, kunt u speciale prikkels geven, zoals wedstrijden, prijsuitreikingen, leaderboards of badges. U kunt ook aanbieden om door lezers gegenereerde content opnieuw op uw website te publiceren, zoals recensies, commentaren of foto’s. UGC is een uitstekende manier om frisse, nieuwe content te creëren zonder een volledig nieuw artikel te hoeven schrijven.
Gebruik gegevens
Als u zich bezighoudt met het verzamelen van gegevens, hebt u een eindeloze voorraad content om te publiceren. Als u gegevens verzamelt voor uw website, zoals over uw lezers of trends in de sector, kunt u die gegevens omzetten in blogberichten. Berichten op basis van gegevens kunnen u helpen u te onderscheiden en nieuwe lezers aan te trekken. Datagestuurde berichten kunnen de vorm hebben van datavisualisaties of infografieken.
Als je nog geen gegevens verzamelt, kun je online verschillende soorten datasets vinden en die omzetten in blogberichten. Je kunt bijvoorbeeld een onderzoek of studie van de overheid opnieuw gebruiken. Je kunt ook je eigen enquête maken en de resultaten daarvan delen met je lezers.
Gebruik sociale media voor inhoudelijke inspiratie
Sociale media kunnen ook een geweldige plek zijn om inhoudelijke inspiratie op te doen. U kunt sociale media zoals Instagram of YouTube afstruinen naar door gebruikers gegenereerde content die u kunt hergebruiken voor uw website. U kunt bijvoorbeeld een video vinden over een reisbestemming en vervolgens een blogbericht schrijven over een bezoek aan dezelfde plaats. Je kunt ook trending hashtags vinden om over te schrijven. Dit kan u helpen actueel en relevant te blijven in uw vakgebied. Je kunt ook sociale media gebruiken om onderwerpen te vinden om over te schrijven. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar trending topics en vragen op social media om onderwerpen voor je blog te vinden.
Huur freelancers in
Als je worstelt met ideeën voor nieuwe content, kun je overwegen een freelance schrijver in te huren voor specifieke onderwerpen. Zo kun je je richten op de onderwerpen die je leuk vindt en toch verse content aan je lezers bieden. U kunt een freelance schrijver inhuren om een specifiek onderwerp te behandelen of om regelmatig voor uw website te schrijven. Als u een freelance schrijver inhuurt, zorg er dan voor dat u hem richtlijnen geeft over de stem van uw merk en aanvullende onderwerpen die hij kan behandelen. Dit zal hen helpen uw website beter te begrijpen en uw lezers te bereiken.
Maak gebruik van content curatie
Content curation en discovery tools helpen je nieuwe en interessante content te vinden die door andere mensen is geschreven. Dit kan u helpen uw onderzoekstijd te verkorten en nieuwe onderwerpen te vinden om over te schrijven. Met sommige content curation tools kun je artikelen zoeken op onderwerp of trefwoord. Met andere kunt u zoeken naar afbeeldingen en video’s, die u opnieuw kunt gebruiken voor uw eigen content. U kunt zich ook abonneren op verschillende nieuwsbrieven en curatietools die nieuwe ideeën voor uw website opleveren. Dit kan u helpen voorkomen dat u vast komt te zitten in een inhoudelijke sleur en u voorzien van een verscheidenheid aan onderwerpen om over te schrijven.
Probeer nieuwe formaten en stijlen
Om al deze manieren goed samen te laten komen heeft u een contentstrategie nodig. Daarnaast kunt u tijd reserveren om nieuwe stijlen en formats voor uw site uit te proberen, zoals een podcast of een live videoserie. Of je kunt een nieuwe schrijfstijl proberen, zoals een brief aan je lezers of een lijstpost. Je kunt zelfs experimenteren met interactieve content of virtual reality posts. Met dit soort berichten kun je je onderscheiden en je lezers een boeiende en meeslepende ervaring bieden.